Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Isnin, 24 September 2012

Petua memudahkan bersalin

Dah dekat2 nak bersalin nih tangan nih pun laju je mengu'google' cari petua yg boleh diguna pakai utk melancarkan poses melahirkan nanti. almaklumlah anak sulung. gerun gak dngr cite2 org ni..hu3. ada petua best yg aku jumpa. rasa2 belakang umah  aku teepi sungai tuh ada kot pokok ni....kang nak ajak cik abg pg cari jap. harap2 dia nak carikkan tuk aku.

Keladi Kemoyang Mudahkan Bersalin

 
"Pengambilan rebusan pokok keladi kemoyang ini biasanya dilakukan beberapa minggu dari tarikh jangkaan bersalin.

"Air rebusan ini boleh membantu proses kelahiran bayi malah kadang-kadang ibu-ibu tidak perlu terlalu meneran ketika bersalin,'' kata Tajuddin.



Langkah-langkah yang perlu bakal ibu lakukan ialah;

1. Ambil seluruh pokok keladi kemoyang. Iaitu termasuk daun dan akarnya sekali.

2. Bersihkan ia terlebih dahulu.


3. Kemudian rebus pokok keladi kemoyang tadi sampai mendidih.


4. Amalkan meminum air rebusan ini setiap hari. Iaitu bermula daripada beberapa minggu sebelum tarikh bersalin.

Nanti aku akan update berkesan ke x utk aku. he3.......aku lum jumpa pokok ni....hadoiiiii kat ne nak carik nih??!!!!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan